Magyar Államkincstár:
Lakosságbarát ügyfélfogadás a Járási Hivatalban
Amint az széles körben ismert, a közigazgatás korszerűsítése jegyében január 1-jétől döntően a Járási Hivatalok intézik az állampolgárok hatósági eljáráshoz és szolgáltatáshoz kötődő ügyeit. A hatáskörök és ügymenetek letisztulása mellett a Kalocsai Járási Hivatal azzal is segíteni kívánja a rugalmasabb és kulturáltabb ügyintézést, hogy február 1-jétől a hét valamennyi munkanapján ügyfélfogadást tart. A Járási Hivatal törzshivatalának székhelyén, Kalocsa, Városház u. 1. szám alatt (volt posta épület) szerdai napon hosszabbított ügyfélfogadási időben, 8-18 óráig fogadják az ügyfeleket.
A Kalocsai Járási Hivatal Kalocsa, Bátya, Drágszél, Dunapataj, Dunaszentbenedek, Dunatetétlen, Dusnok, Fajsz, Foktő, Géderlak, Hajós, Harta, Homokmégy, Miske, Ordas, Öregcsertő, Solt, Szakmár, Újsolt, Újtelek, Uszód települések lakosainak ügyeiben illetékes.
Solton okmányirodai, gyámhivatali és szociális ügyekben kirendeltség működik, a kirendeltség ügyfélfogadási rendje megegyezik a törzshivataléval. A törzshivatal magában foglalja az Okmányirodát, a szociális és szabálysértési ügyek intézését. Önálló járási szakigazgatási szervek: Járási Gyámhivatal, Járási Építésügyi Hivatal, Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatal, Járási Földhivatal, Járási Munkaügyi Kirendeltség, Járási Népegészségügyi Intézet. A szakigazgatási szervek ügyfélfogadási rendje szintén változott, magasabb óraszámban tartanak nyitva.
Okmányirodai Osztály
6300 Kalocsa, Városház u. 1.
78/461-800
Hétfő:8-16:30,Kedd:8-16:30 |
Szerda:8-18 |
Csütörtök.: 8-12 Péntek:8-12 |
Hatósági Osztály
( szabálysértési és szociális ügyintézés)
6300 Kalocsa, Városház u. 1.
78/461-541
Hétfő:8-16:30,Kedd:8-16:30 |
Szerda:8-18 |
Csütörtök: 8-12 Péntek:8-12 |
Kalocsa Járási Hivatal Kalocsai Kormányablak
hétfő 7-17
kedd-péntek 8-18
Kalocsai Járási Hivatal Járási Gyámhivatala
6300 Kalocsa, Városház u. 1.
78/465-338
Hétfő:8-16:30,Kedd:8-16:30 |
Szerda:8-18 |
Csütörtök: 8-12 Péntek:8-12 |
Kalocsai Járási Hivatal Járási Építésügyi Hivatala
6300 Kalocsa, Városház u. 1.
78/462-649
Hétfő:8-16:30,Kedd:8-16:30 |
Szerda:8-18 |
Csütörtök: 8-12 Péntek:8-12 |
Illetékességi területe kiterjed: Kalocsai, Kunszentmiklósi, Kiskőrösi Járások
Kalocsai Járási Hivatal Járási Állategészségügyi és Élelmiszer-ellenőrző Hivatala
6300 Kalocsa, Szent István király u. 1/3.
06-78-461-867
Hétfő : 8-12, 13-15 |
Kedd: 8-12, 13-15 |
Szerda: 8-12, 13-16 |
Csütörtök:8-12, 13-15 |
Péntek: 8-12 |
Illetékességi területe kiterjed: Kalocsai, Kiskőrösi és Kunszentmiklósi járások
Kalocsai Járási Hivatal Járási Földhivatala
6300 Kalocsa, Szent István király út 1.
06-78-461-873
Hétfő:8-11:30,13-16:30 |
Kedd:8-11:30,13-15 |
Szerda:8-11:30,13-15 |
Csütörtök:8-11:30 |
Péntek:8-11:30 |
Kalocsai Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége
6300 Kalocsa, Szent István király út 72.
06-78-461-763
Hétfő, Kedd, Csütörtök: 8-15 |
Szerda: 8-18-ig Péntek: nincs |
Kalocsai Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézete
6300 Kalocsa, Városház u. 1.
06-78-462-163
Hétfő: 9-12,13-16 |
Kedd:9-12, 13-15 |
Szerda: 8-16:30 |
Csütörtök:9-12, 13-15 |
Péntek: 9-12 |
Illetékességi területe kiterjed: Kalocsai és Kiskőrösi járások
Okmányiroda és Gyámhivatal Solti kirendeltsége
6320 Solt, Béke tér 2.
78/487-431
Hétfő:8-16:30,Kedd:8-16:30 |
Szerda:8-18 |
Csütörtrök: 8-12 Péntek:8-12 |
A Kalocsai Járás kisebb településein az állampolgárokat az ügyintézésben a Járási Hivatal ügysegédei segítik, akik meghatározott napokon tartanak ügyfélfogadást a helyi Polgármesteri Hivatalokban.
Ügysegédi ügyfélfogadás rendje
Település | cím | telefon | ügyfélfogadás rendje |
Hajós | 6344 Hajós Rákóczi u. 12. | 78/404-100 | Péntek 8-12 |
Dusnok | 6353 Dusnok István király u. 9. | 78/501-705 | Hétfő páratlan héten 8-12 |
Fajsz | 6352 Fajsz Szent István u. 20. | 78/368-014 | Hétfő páratlan héten 13-16 |
Miske | 6343 Miske Fő u. 18. | 78/367-004 | Csütörtök 8-12 |
Bátya | 6351 Bátya Kossuth u.20. | 78/468-026 | Péntek páratlan héten 8-12 |
Homokmégy | 6341 Homokmégy Kossuth u. 16. | 78/454-065 | Kedd páratlan héten 8-12 |
Foktő | 6331 Foktő Kossuth u. 2. | 78/460-025 | Péntek páratlan héten 8-12 |
Uszód | 6332 Uszód Árpád u. 9. | 78/418-126 | Hétfő páros héten 8-12 |
Géderlak | 6334 Géderlak Kossuth u. 95. | 78/417-058 | Hétfő páratlan héten 8-12 |
Szakmár | 6336 Szakmár Bajcsy Zsilinszky u. 24. | 78/475-016 | Szerda páratlan héten 8-10 |
Dunapataj | 6328 Dunapataj, Petőfi u. 20 | 78/425-042 | Szerda 8-12 |
Harta | 6326 Harta Templom u. 68. | 78/407-002 | Szerda 13-16 |
Solt | 6320 Solt Béke tér 2. | 78/487-431 | Hétfő, Kedd 8-16.30 Szerda 8-18 Csütörtök, Péntek 8-12 |
TÁJÉKOZTATÓ A FÖLDHASZNÁLATI NYILVÁNTARTÁSI ELJÁRÁS VÁLTOZÁSÁRÓL
A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Földhivatala tájékoztatja a termőföld tulajdonosokat és földhasználókat, hogy 2013. január 1-jével változtak, illetve 2013. február 1-jével változnak a földhasználati nyilvántartási eljárásra vonatkozó szabályok. A módosult szabályozást a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvényt (a továbbiakban: Tft.) módosító 2012. évi CCXIII. törvény, és a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007. (XII. 23.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: Fönyr.) módosító 355/2012. (XII.13.) Korm. rendelet, valamint a 429/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet tartalmazza.
- A földhasználók azonosító adatainak kötelező bejelentése
A Tft. 2013. február 1-től kötelező adatszolgáltatást ír elő a földhasználati nyilvántartásba már bejegyzett földhasználók számára. A Tft. új 25/G. § (1) bekezdése értelmében a földhasználati nyilvántartásba bejegyzett magánszemély földhasználónak a személyi azonosítóját és az állampolgárságát, gazdálkodó szervezet földhasználónak pedig a statisztikai azonosítóját kell bejelentenie az ingatlanügyi hatóság felé.
Ezen rendelkezés azokra a földhasználókra vonatkozik, akik 2012. december 31-ig a földhasználati nyilvántartásba bejegyzésre kerültek. Ezen földhasználók az adatszolgáltatási kötelezettségüknek 2013. március 30. napjáig a „földhasználati azonosító adatközlési adatlap” használatával tehetnek eleget. Az adatlaphoz csatolni kell magánszemély földhasználó esetében a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány, gazdálkodó szervezet földhasználó esetében a statisztikai azonosítót tartalmazó okirat másolatát is.
Az adatközlési bejelentéssel indult eljárás díjmentes, de csak akkor, ha azzal együtt változás bejelentésére nem kerül sor.
Az adatközlési adatlapot a használt földterület fekvése szerint illetékes járási földhivatalhoz kell benyújtani. Ha a földhasználó több járási földhivatal illetékességi területéhez tartozó termőföldet használ, úgy a bejelentését kizárólag egy földhivatal felé kell megtennie azzal, hogy az adatlapon fel kell tüntetnie azoknak a településeknek a nevét, amelyeken a nyilvántartásba vett földhasználatával érintett földrészletek vannak.
Az ingatlanügyi hatóság földhasználati bírsággal sújtja azt a bejegyzett földhasználót, aki adatszolgáltatási kötelezettségének határidőn belül nem tesz eleget.
Az azonosító adatok bejelentése a földhasználati nyilvántartás országos személyi adatbázisa létrehozásának, illetve a 2013. július 1-jét követően a földhasználati nyilvántartásból igényelhető új adatszolgáltatási forma, a földhasználati összesítő szolgáltatásának lehetőségét készíti elő.
- 2013. január 1-jével a földhasználóknak (tulajdonos, haszonélvező, bérlő, vagyonkezelő) területi mértéktől függetlenül minden termőföld, valamint mező-, és erdőgazdasági belterületi föld – kivéve az erdő művelési ágú területek – használatát be kell jelenteniük a földhivatal felé. (Hatályon kívül helyezésre került ugyanis az a rendelkezés, miszerint a bejelentési kötelezettség csak az 1 hektár területnagyságot meghaladó földhasználatra vonatkozik.)
- A jogszabályi környezet változása új formanyomtatványok kötelező használatát is generálta. Kötelező a formanyomtatvány használata a földhasználatban bekövetkezett változásoknak, illetve a használatmegszűnésének bejelentésekor is.
Az új formanyomtatványokat 2013. január 1-jével kell használni, de kötelező az alábbi eljárásokban is használni:
- azon folyamatban lévő eljárásokban, ahol a bejelentés már megtörtént a földhivatal felé, de a használat bejegyzésére, a változás átvezetésére vagy a használat törlésére nem került sor 2012. december 31-ig (folyamatban lévő ügyek);
- a megismételt eljárásokban.
- 2013. február 1-jét követően a cégek esetében a cégkivonat benyújtása nem kötelező /Fönyr. 6. § (4a)/; az aláírási címpéldányt, illetve az aláírás-mintát pedig csak akkor kötelező benyújtani a földhivatalhoz, ha azt a cégjegyzék nem tartalmazza. Arról, hogy a cégnyilvántartás ezeket az iratokat tartalmazza-e, a cégnek kell nyilatkoznia a bejelentési adatlapokon.
A termőföldek használatát érintő további törvényi változások
- termőföldre szerződéssel nem alapítható haszonélvezeti jog, kivéve a közeli hozzátartozó javára alapított haszonélvezeti jogot. Az ezen jogszabályi rendelkezésbe ütköző szerződés semmis;
- a haszonbérleti szerződések megkötésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a 2013. január 1-jén fennálló haszonbérleti szerződéseknek a 2013. január 1-jét követő módosítása esetére is, ha a szerződés módosítása a haszonbérlet időtartamának meghosszabbítására, illetve a haszonbérleti díj csökkentésére irányul (kivéve azt az esetet, ha ebben a felek korábban megállapodtak és a szerződés módosítására e korábbi megállapodásnak megfelelően kerül sor);
- a haszonbérleti szerződés megkötésekor osztatlan közös tulajdonban álló olyan földrészlet esetében, melynél a szerződés fennállása alatt a földrendező és földkiadó bizottságokról szóló törvény szabályai szerint a közös tulajdon megszüntetésre kerül, a haszonbérbeadó a gazdasági év végére felmondhatja a haszonbérletet, feltéve, ha a tulajdoni hányadának megfelelő területet önálló ingatlanként kapta meg és a haszonbérlő felé megtett felmondással egyidejűleg úgy nyilatkozik, miszerint a területet maga kívánja használni.
- 2013. február 1-jét követően új szabályok vonatkoznak a közös tulajdonban álló termőföldek használatára, melyről a Tft. 11/B. – 11/H. §-ai rendelkeznek. Részletekről a termőföld fekvése szerint illetékes járási földhivatalban érdeklődhetnek.
A szükséges nyomtatványok letölthetők a www.foldhivatalok.hu oldal Nyomtatványok menüpontjából.
Adóügy/NVH:
NVH Kirendeltség
Cím: 6300 Kalocsa, Bátyai út 2.
Telefon: 78/461-067
Bíróság, ügyészség:
Kalocsa Városi Bíróság
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 46-48.
Telefon: 78/462-400
Kalocsa Városi Ügyészség:
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 7.
Telefon: 78/462-577
Rendőrség, polgárőrség:
Kalocsai Rendőrkapitányság
Cím: 6300 Kalocsa, Kossuth u. 10.
Telefon: 78/566-500
Helyi közrend védelem: Újteleki Polgárőrség
Egészségügyi és oktatási intézmények:
Oktatási intézmények
Egészségügy
Tűzoltóság:
Kalocsai Tűzoltó Parancsnokság
Cím: 6300 Kalocsa, Búzapiac tér 7.
Telefon: 78/462-622
Postahivatal:
Mobil Posta Szolgálat
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 12.10-14.50
Kedd: 12.10-14.50
Szerda: 12.10-14.50
Csütörtök: 12.10-14.50
Péntek: 12.10-14.50
Pénzintézetek:
Erste Bank Rt.
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 30.
Telefon: 78/562-070
OTP és Kereskedelmi Bank Rt.
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 43-45.
Telefon: 78/462-055
Kereskedelmi és Hitelbank Rt.
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 28.
Telefon: 78/565-020
Biztosítók:
Allianz Hungária Biztosító Rt.
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 32.
Telefon: 78/461-051
Generali Providencia Biztosít Rt.
Cím: 6300 Kalocsa, Szent István király út 40.
Telefon: 78/466-180